Ik ben vergeten uit te checken of ingecheckt bij de verkeerde vervoerder

Heeft u een OV-chipkaart? Dan weet u het inmiddels wel: bij elke rit in- en uitchecken. Maar toch mist iedereen wel eens een uitcheck. Daarom is er nu de website www.uitcheckgemist.nl waar u in drie simpele stappen uw saldo terugvraagt.
U kunt saldo terug vragen voor de volgende situaties:

  • Vergeten uit te checken.
  • Ingecheckt bij de verkeerde vervoerder.
  • OV-chipkaart in-/uitcheckpalen op perron kapot. Kon niet uitchecken.
  • OV-chipkaart in-/uitcheckpalen in bus kapot. Kon niet uitchecken.

Het werkt als volgt:

Stap 1: aanmelden

Ga naar uitcheckgemist.nl en meld u aan met uw OV-chipkaartnummer. Vul ook uw geboortedatum in als u een persoonlijke OV-chipkaart heeft.

Stap 2: invullen

De website toont alle ritten zonder uitcheck. Wilt u van een rit het saldo terugvragen? Vul dan de instaplocatie en eindbestemming in. Geef ook aan of u ben overgestapt. Het saldo is meteen zichtbaar.

Stap 3: ophalen

Uw teruggevraagde saldo wordt klaargezet. U zet het weer op uw OV-chipkaart bij een ophaalautomaat en kunt er daarna meteen mee reizen.

Welke vervoerders doen mee?

Alle vervoerders doen mee met uitcheckgemist.nl

Goed om te weten

  • U mag 3 keer saldo terugvragen per vervoerder per half kalenderjaar.
  • U kunt ook saldo terugvragen als u ingecheckt heeft bij de verkeerde vervoerder of als de in-/uitcheckpalen op het perron of in de bus kapot waren.
  • U hoeft geen account aan te maken.
  • Voor de zakelijke markt verandert er niets.